Oferuję szeroką gamę szkoleń z umiejętności interpersonalnych dla dorosłych i młodzieży.
Szkolenia przygotowywane są zgodnie z indywidualnymi potrzebami osób je zamawiających.
W zależności od potrzeb zajęcia mogą być przeprowadzona w trakcie wyjazdów np. integracyjnych.
W celu złożenia zamówienia na szkolenie proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy.
Koszt przeprowadzenia zajęć uzależniony jest od ilości uczestników oraz odległości do pokonania celem ich przeprowadzenia.
Przykładowa oferta zajęć dla uczniów gimnazjum i liceum oraz ich rodziców:
1. Zajęcia integracyjne.
Kierując uwagę na potrzeby wynikające ze specyfiki wieku uczniów gimnazjum i liceum przygotowałam wraz ze współpracującą terapeutką propozycje zajęć i warsztatów, które odpowiadają na wyzwania tego okresu rozwojowego u młodzieży.
Biorąc pod uwagę zmianę jaka następuje w życiu młodzieży wraz z rozpoczęciem nauki w szkole ponadpodstawowej proponujemy zajęcia o charakterze integracyjnym. Ułatwiają one zawieranie nowych znajomości między uczniami, niwelują napięcie i stres związany ze zmianą otoczenia społecznego oraz pozwalają dostrzec w nowej sytuacji pozytywny potencjał.
Proponowane tematy:
„Integracja – poznajmy się”
„Pułapki i pożytki bycia w grupie – odnajdywanie własnego miejsca i roli”
„Autoprezentacja – jak mnie widzą inni a jak chciałbym być widziany”
„Nieśmiałość – jak wyjść z cieniu własnego strachu”
„Asertywność – umiejętne stawianie granic”
Zajęcia skierowane są do uczniów gimnazjum oraz liceum.
Czas trwania:
A. Podczas wyjazdu integracyjnego poza szkołę: minimum 5h zegarowe dla jednej grupy (klasy)
B. Na terenie szkoły: 6h zegarowych dla jednej grupy (klasy)
Czas przeprowadzenia zajęć obejmuje niezbędne przerwy.
2. Zajęcia z umiejętności społecznych.
Opierając się na doświadczeniu w pracy szkoleniowej i socjoterapeutycznej z młodzieżą szkolną i licealną skupiamy w pierwszej kolejności na pracy z osobistym potencjałem dzieci i młodzieży.
Realizujemy to poprzez zajęcia: z komunikacji, radzenia sobie ze stresem, kontaktów interpersonalnych, empatii, pracy w zespole.
W tym celu proponujemy warsztaty o następującej tematyce:
„Jak mówić by zostać zrozumianym- komunikacja w grupie rówieśniczej”
„Jak mówić by zostać zrozumianym- komunikacja dziecko i dorosły”
„Gdzie tkwią moje mocne strony- poszukiwanie talentów”
„Dojrzałość biologiczna, społeczna i psychiczna- naturalne i zdrowe objawy dojrzewania”
„Sposoby radzenia sobie ze stresem w sytuacjach szkolnych i towarzyskich”
„Kiedy lew przemienia się w mysz- jak sobie radzić z gniewem, strachem i smutkiem”
„Wrażliwość i empatia w życiu nastolatka”
„Jak skutecznie działać razem- praca w zespole, wyzwania i korzyści”
3. Zajęcia rozwijające wyobraźnię i pozwalające odkryć mocne strony uczniów.
Tego typu zajęcia są podstawą do skierowania uwagi na zasoby uczniów i umożliwiają wykorzystanie odkrytego w trakcie wcześniejszych zajęć potencjału do poprawy funkcjonowania roku szkolnym.
W tym celu proponujemy warsztaty o następującej tematyce: organizacja czasu, poszukiwanie mocnych stron.
„Umiejętność planowania czasu: nauka i relaks”
„Psychologiczne zasady efektywnego uczenia się”
„Nauka wykorzystania mocnych stron”
„Twórcze myślenie w szkole”
„Zespołowe rozwiązywanie problemów”
Czas trwania dostosowujemy do grupy wiekowej, ilości osób i miejsca przeprowadzenia spotkania:
minimum 1.5h zegarowej, grupa maksymalnie 15 osobowa.
4. Zajęcia dla rodziców.
Korzystając z doświadczenia rozmów z rodzicami i opiekunami młodzieży w wieku gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym widzimy zapotrzebowanie na zajęcia prowadzone z myślą o pogłębieniu ich wiedzy psychologicznej dotyczącej tego okresu rozwojowego.
Z myślą o rodzicach i opiekunach młodzieży proponujemy następujące prelekcje i warsztaty:
„Problemy wychowawcze w okresie dojrzewania”
„Rola rodzica nastolatka”
„Rozwój dziecka a jego funkcjonowanie w szkole”
„Jak skutecznie rozwiązywać konflikty z dzieckiem”
„Nowe zagrożenia – dziecko w Sieci”
Czas trwania: 1.5h zegarowej w grupie do 20 osób.